Begroting 2021

Dienstverlening

Toegankelijkheid

Wij streven naar een toegankelijke dienstverlening voor inwoners, ondernemers en bezoekers.

Wat gaan wij daar voor doen?

Wij zetten actief in op het verbeteren van de toegankelijkheid en begrijpelijkheid van onze dienstverlening, zodat iedereen eenvoudig met een vraag of initiatief bij ons terecht kan.

Toegankelijke dienstverlening betekent dat de gemeentelijke dienstverlening in al zijn vormen, aspecten en kanalen toegankelijk is voor alle inwoners, ondernemers en bezoekers. Ook voor mensen met een beperking. Een beperking kan een fysiek beperking betekenen, maar ook dat inwoners moeite hebben met lezen en schrijven of moeite hebben met de steeds verdergaande  digitalisering.

Specifiek op het online terrein is er ook steeds meer aandacht voor toegankelijkheid: er voor zorgen dat online omgevingen die door of in opdracht van de gemeente Leudal actief zijn (zoals de website), voldoen aan de eisen van de WCAG (Web Content Accessibility Guidelines) / Tijdelijk besluit digitale toegankelijkheid overheid.

Voorbeelden van activiteiten ter verbetering van de toegankelijkheid:

  • Organisatie brede bewustwording rondom het thema toegankelijkheid;
  • Opleiding schrijf en mail stijl voor medewerkers;
  • Het verder verbeteren van de toegankelijkheid van de hoofdwebsite van de gemeente Leudal en deze informatie gebruiken voor andere websites.

Wat mag dat kosten?

Toegankelijke dienstverlening

(bedrag x 1.000)

Realisatie 2019

Begroting na wijziging 2020

Primitieve begroting 2021

Begroting 2022

Begroting 2023

Begroting 2024

Lasten

Balieproducten

1.901

1.694

1.738

1.708

1.708

1.708

Verkiezingen

118

3

86

61

95

95

Baten

Balieproducten

-459

-317

-371

-276

-276

-276

Verkiezingen

0

0

0

0

0

0

Mutaties reserves

0

0

0

0

0

0

Deze pagina is gebouwd op 12/08/2020 14:12:41 met de export van 12/08/2020 14:06:21