Begroting 2021

Programmaplan

Dienstverlening

Leudal staat voor een eigentijdse en daadkrachtige dienstverlening, die voor iedereen toegankelijk en kwalitatief hoogwaardig is.

Visie

Leudal heeft een snelle, kwalitatief goede en toegankelijke dienstverlening, die aansluit bij de "behoeften van de inwoner".

De huidige visie ''Huis  van de dromen" wordt in 2021 vernieuwd. Op basis van alle nieuwe ontwikkelingen wordt een nieuwe visie op dienstverlening vastgesteld, die richting geeft aan het verder ontwikkelen van de organisatie op dit organisatiebrede thema. Uitgangspunten hierbij zijn:

"Leudal staat voor een eigentijdse en daadkrachtige dienstverlening, die voor iedereen toegankelijk en kwalitatief hoogwaardig is".

Wat willen wij bereiken?

In 2021 bouwen we aan de nieuwe visie op dienstverlening. Uitgangspunten zijn het huidige Coalitieakkoord Samenspel en de uitgangspunten van het VNG Position paper. In dit document zijn op landelijk niveau een aantal principes geformuleerd die dienen als uitgangspunt voor het verbeteren van de dienstverlening door gemeenten in de komende jaren:

  • We bedienen inwoners en ondernemers zo goed als mogelijk op het kanaal dat zij kiezen, vanuit het principe ‘online waar het kan en persoonlijk waar het moet’;
  • We bieden toegankelijke en begrijpelijke dienstverlening, zodat iedereen eenvoudig zaken met ons kan doen;
  • We werken zichtbaar samen met onze ketenpartners en mede overheden, zodat inwoners en ondernemers integrale dienstverlening ervaren;
  • We maken gebruik van landelijke standaarden en oplossingen, waardoor onze dienstverlening eenduidiger, veiliger en goedkoper wordt.
  • We maken gebruik van nieuwe technologische mogelijkheden, zodat wij passende, proactieve dienstverlening kunnen bieden aan onze inwoners en ondernemers.

Belangrijk is dat we naast visie ontwikkeling, ook al concreet aan de slag gaan. Dit doen we aan de hand van onderstaande vier dienstverleningsthema's:

  • Eigentijds en daadkrachtig
  • Toegankelijk
  • Transparant
  • Kwalitatief hoogwaardig.

Het pragmatisch aan de slag gaan met verbetering van de dienstverlening, doen wij vanuit drie invalshoeken mensen, systemen en processen. Het gelijktijdig aandacht geven aan deze drie invalshoeken maakt dat er echt kwaliteitsslagen kunnen worden gemaakt.

De huidige context, waarin we te maken hebben met maatregelen door het coronavirus, maakt dat ontwikkelingen op het gebied van digitalisering soms versneld worden ingevoerd.  Ook nieuwe vormen van dienstverlening en (samen)werken worden onderzocht en/of  geïntroduceerd.

Totaal programma

Dienstverlening

(bedrag x 1.000)

Realisatie 2019

Begroting na wijziging 2020

Primitieve begroting 2021

Begroting 2022

Begroting 2023

Begroting 2024

Lasten

2.090

1.852

1.938

1.816

1.850

1.850

Baten

-459

-317

-371

-276

-276

-276

Mutatie reserves

-6

-144

0

0

0

0

Deze pagina is gebouwd op 12/08/2020 14:12:41 met de export van 12/08/2020 14:06:21