Wij streven naar een open en transparante communicatie met inwoners, ondernemers en bezoekers.
Wat gaan wij daar voor doen?
Uit het dienstverleningsonderzoek 2019 is gebleken dat inwoners dit een belangrijk aandachtspunt vinden:
Door open en transparant te communiceren met de gemeenschap over actuele thema's en processen zijn inwoners beter geïnformeerd en ontstaat er meer begrip voor de werkwijze van de gemeente. Team beheer openbare ruimte gaat bijvoorbeeld steeds meer werken met Infographics om inwoners mee te nemen in het verhaal achter thema's in de openbare ruimte, zoals het bestrijden van de processierups, onderhoud groen, rioleringswerkzaamheden etc. Door via sociale media infographics te verspreiden, worden inwoners vooraf op de hoogte gesteld van de werkwijze en planning. Hierdoor zijn inwoners beter en eerder geïnformeerd.
Ook bij andere teams wordt steeds meer gebruik gemaakt van beeldtaal en stroomschema's om informatie en dienstverlening richting klanten transparant te maken.
Daarnaast betekent transparantie dat de verwachtingen van klanten en ketenpartners t.a.v. de snelheid van processen en procedures beter worden gemanaged.